Volt Sverige besöker riksdagen
Söndagen den 31 maj avslutades stämmohelgen i Stockholm med en gemensam social aktivitet. För att avrunda helgen anslöt sig en grupp medlemmar till en av riksdagens allmänna visningar, för att tillsammans ta del av byggnadens arkitektur och parlamentariska historia.
Inför visningen samlades medlemmarna utanför riksdagshuset, där väntetiden nyttjades till att dela ut flygblad och samtala med förbipasserande.
Därefter deltog gruppen i riksdagens ordinarie drop in-tur. Under rundvandringen fick deltagarna en genomgång av den svenska demokratins och institutionens historia. Bland de närvarande fanns styrelseledamöterna Victor Bohman Lind och Luca Lewin, samt andra politiska kandidater för Volt som därmed fick ett utmärkt tillfälle att bekanta sig med sin potentiella framtida arbetsplats. (😉)
Helgens aktiviteter avslutades därefter med en gemensam lunch för de närvarande medlemmarna på Sthlm City Food Hall.
Vill du prova samma tur som oss? Länk här!
Bilder


